woensdag 24 februari 2010

Nog maar 4 maanden

hoidelieloi iedereen

Alles nog goed in het verre en koude Belgie? Hier is alles nog goed.
Sinds vanmiddag weet ik (eindelijk) dat ik naar de unif ga gaan. Ik zal journalistiek doen (er was niets anders). Dus tot vandaag moest ik weer terug gaan naar mn vroegere school, om opnieuw het laatste jaar te doen. Saaiheid alom natuurlijk. Veel meer dan slapen en kruiswoordraadsels oplossen heb ik daar wel niet gedaan denk ik. Vandaag was dan ook nog de airco in klas kapot, dus het was een hel (als je weet dat het hier 35 graden is). Gelukkig moeten degenen die niet moeten van hun ouders, morgen een dagjes skippen van de directie. Hahahaha. In Belgie zie ik het toch nog niet gebeuren. 'Als je mag van je ouders, mag je morgen thuisblijven omdat de verwarming niet werkt'. Brazilie hé. Kzal normaalgezien (als ik journalistiek doe) van 19.00 tot 22.30 les hebben (dit systeem zit hier heel anders in elkaar dan in Belgie).

Carnaval heb ik hier helaas niet meegemaakt. In mijn stad was er immers niks te doen, en van AFS mag je niet alleen reizen tijdens carnaval. Dat weekend was er wel de Formatura van mn broer.

De afgelopen weken ben ik ook 2 keer naar de cinema geweest met Felipe. Aja, en Caio zit nu in São Paulo, om te studeren

Vorig weekend ben ik dan naar Gloria, waar enkel Irina nu nog overschiet. Jacopo, Jaoo, Narim en Diane zijn terug naar hun land, en Silvia is verhuisd naar Campo Grande.

Voor de rest zijn er hier niet veel nieuwe dingen gebeurt of avonturen. Alles is hier zo gewoon geworden. Kga nu wel weer 2 keer per week gaan tenissen en 2 keer per week gaan voetballen. Vorig weekend is het uur hier ook veranderd, dus is het tijdsverschil 5 uur.
Kben ook vanmiddag mn Braziliaans paspoort gaan halen, blijkbaar was hij (na 6 maanden) klaar. Kmoest daar om naar de Federale politie, en daar is het net zoals in de verhaaltjes hé. In september moest ik mn paspoort gaan aanvragen, en er stond een hele wachtrij. 1 ambtenaar was aan het werken, de ander was een boekje aan het lezen, en de ander was gewoon een brief aan het schrijven. Vandaag kom ik daar toe (gelukkig stond er niemand te wachten. Kzeg 'ik kom mn paspoort afhalen'. Hij zegt 'oke', draait zich om, en begint aan de kapotte airco te werken met nog iemand. Na 5 minuten is de airco gemaakt, en begint hij mn pas te zoeken. De Braziliaanse leefstijl hé. Ik hou er toch zo van.

Zoals je in de titel kunt lezen, zal ik hier nog maar 4 maanden vertoeven, en dus betekent dit dat ik hier al 6 maand ben. De tijd vliegt hoor. Nog maar 4 maanden.

Gegroet
Sander

1 opmerking:

Eline V. zei

hola, alles ziet er goed uit daar, Wel superstom dat je niet echt carnaval hebt gevierd terwijl je toch maar eventjes in Brazilië zit. Wel tof dat je naar de universiteit mag, zo leer je ook eens dit systeem kennen. Wel vreemd dat je zo 's avonds les krijgt.
Bij ons in de klassen is er geen airco, gelukkig wel enkele ventilators. Maar die laten het soms ook afweten.
Leuk dat jij dan toch al een braziliaans paspoort hebt. Ik heb tot de dag van vandaag nog steeds niet mijn visum tot in juli. Al zou het nu toch bijna in orde zijn. (we hebben een mail gekregen, waarin staat dat we binnenkort naar een van de grote steden moeten, maar de precieze datum word nog doorgestuurd. Het zal dus nog niet voor de eerste weken zijn. De levensstijl is volgens mij in heel centraal en zuidamerika een beetje hetzelfde.
nog veel plezier de laatste 4 maandjes daar. Geniet van elk moment, want het is zo voorbij, tot in België
Eline