zaterdag 13 maart 2010

Unif

hallo iedereen

Ik zal verder schrijven waar ik ongeveer gebleven was.
Ik ben dus begonnen met de universiteit. En ik kan gerust zeggen dat het veeeeeeel leuker, interessanter, vrijer, plezanter,... is dan terceiro ano opnieuw doen. De eerst les begint om 19.10 en eindigt om 20.40. Dan hebben we pauze tot 21.00, en dan duurt de 2e les tot 22.30. Ik word opgehaald van thuis door een busje en ook afgezet bij me thuis. Zoals eerder vermeld is de unif veel vrijer dan het middelbaar; je mag binnenkomen in de klas wanneer je wilt, je mag weggaan wanneer je wilt, en ik kan je zeggen (tot nu toe) ligt het tempo nog altijd lager dan bij het middelbaar in Belgie.
Het grootste pluspunt aan de unif vind ik, is dat mn medeleerlingen veel leuker zijn. Niet dat er bij die in het middelbaar geen leuke tussenzaten, maar het is anders.
En zoals ik net zei, mag je uit de klas weglopen wanneer je maar wilt, idem voor het binnenkomen. Zo komt het dus dat ik in mn 2 weken lange unifloopbaan waarschijnlijk nog geen volledige lesdag in klas heb gezeten.
De vakken die ik heb zijn: Porugees, Creativiteit, geschiedenis van de communicatie, sociologie, informatica ( op MAC's), fotografie (kheb al een foto leren ontwikkelen, in een donkere kamer ( totdat er iemand per ongeluk het licht aanstak, zodat iedereen opnieuw mocht beginnen ) ), en ik denk dat dit het is.
Zo hadden we vrijdag 3 uur lang gewoon beetje knutselles (we moesten publiciteitsspulletjes in miniatuur uit karton maken in groepen; uiteindelijk zat er 1 iemand te werken, en de rest terrere te drinken.) Het eerste jaar journalisme is trouwens samen met Publicidade. Donderdagavond hebben we ook 'festa da salla' (feest van de klas). Dit gebeurt tijdens de lessen hebk gehoord (en het grappige is dat die leerkrachten daarmee instemmen. In Belgie zou het ten eerste al niet mogen, een feestje tijdens de lessen, en ten tweede zou de leerkracht zitten zagen dat hij zo achter geraakt met de leerstof, hier zitten ze daar duidelijk niet mee in)

Vorig weekend ben ik ook naar Campo Grande geweest, want Silvia (uit Italie) woont daar nu. Vrijdag benk vertrokken, en maandagochtend was ik terug weg. Echt een leuk weekend.

Van midden april tot begin mei zal ik naar Florianópolis gaan. Enkele foto's om van te genieten: (http://images.google.com/images?rlz=1C1CHMB_nlBR354BR355&sourceid=chrome&q=praia%20floripa&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi)
Ik zal daar 2 weken in een gastgezin verblijven, naar school gaan, en de stad leren kennen.

Voor de rest denk ik dat er hier niet zoveel nieuws onder de zon ligt.

Vele groetjes

Geen opmerkingen: