zondag 9 mei 2010

Floripa

Hallo iedereen
Hier volgt een verslagje van mn 2 weken Floripa.
De donderdagavond ben ik dus vertrokken met de bus naar Campo Grande. Daar aangekomen (rond 2 uur ’s nachts) moest ik nog een taxi nemen naar het vliegveld. Na zo’n 2 uurtjes gewacht te hebben vertrok mn eerste vliegtuig voor een uurtje half durende reis naar Goiania. Daar moest ik dan 3 uur wachten. Dan terug het vliegtuig op naar São Paulo voor een uurtjehalf, voor de verandering nog eens 3 uur gewacht en dan uiteindelijk het vliegtuig naar Florianopolis genomen. Daar aangekomen rond 5 uur, stond Marta (de vrouw van het gezin waar ik ging verblijven) me al op te wachten. ’s Avonds zijn we dan nog naar een verjaardagsfeestje gegaan. De volgende dag (zaterdag) ben ik dan samen met Liesa (een Belgische uitwisselingsstudent die in Floripa woont) naar een show van Jammil (mn lievelingszanger in Brazilie) gegaan, en kheb zn plectrum gekregen (al was het eindelijk iedereen wegduwen, en het van de grond oprapen). De zondag heb ik dan eerst uitgeslapen, en ’s middags was er dan churrascu. In de namiddag ben ik dan samen met Alexandre (die man van de familie waar ik verbleef) naar de stadsderby gaan kijken. Avaí speelde tegen Figeurese. We zaten in het bezoekende vak, want Alexandre is namelijk Figeurese supporter. Toch wel eens speciaals om zo’n wedstrijd in Brazilie mee te maken, en zeker een derby. De politie bijvoorbeeld is veel zichtbaarder aanwezig enzo. Zo ook toen het eerst 0-1 werd, en omdat wij aan de grens vd uit- en de thuissupporters zaten, loopt iedereen natuurlijk naar dat hekken om de anderen uit te dagen. En dat vond de politie natuurlijk niet zo leuk, en dus haalde de politieagent die op zo’n meter van me stond aan de andere kant van het hekken maar zn pepperspray boven. Gelukkig voor mn ogen heeft hij het niet moeten gebruiken.
De maandagochtend ben ik dan samen met Marta mn school (jaja, ik ben daar niet op mn luie krent gaan zitten, kmoest ook naart school) gaan regelen en mn uniform gaan kopen. ’s Middags hebk dan een beetje in het centrum, dat nog mooi was (een heel verschil met Dourados), gaan lopen, en daarna hebk de bus genomen om naar hetzelfde stadion van de dag ervoor te gaan om tickets te kopen voor de achtste finale van de ‘’Copa do Brasil’ tussen Avaí-Gremio. Gremio is namelijk het voetbalteam waar ik voor supporter, dus kon ik die match zeker niet missen. ’s Avonds zijn ik en Marta dan al naar het appartement aan het strand gegaan.
De dinsdag hebben we het hele noorden van het eiland (Floripa bestaat uit een eiland en een stuk continent; ik woonde in het centrum van het eiland) verkend, vele prachtige stranden gezien, heeeeeeel grote en lekkere scampis gegeten. We zijn dan ook gaan regelen dat ik zou kunnen windsurfen de volgende dagen (en dezelfde dag ook nog)
De woensdag was het feestdag, en zijn we naar een familiefeest geweest. ’s Avonds was dan de match Avaí-Gremio. De heenwedstrijd was geeindig op 2-1 in het voordeel van Gremio, en de terugwedstrijd hebben we wel verloren met 3-2, maar toch hebben we ons gekwalificeerd. ( Nu zitten we trouwens in de halve finale)
De donderdagochtend was dan mn eerste schooldag, en in de namiddag ben ik gaan windsurfen. De vrijdag (en de andere weekdagen zagen mn dagen er ook zo uit. De zaterdag heeft Marta me dan samen met André (mn broertje van 7 jaar; verwend nest maar wel een tof kereltje) het zuiden van het eiland getoond. De zondag zijn we naar het shoppingcenter gegaan. De zaterdag van mn laatste weekend in Florianopolis zijn we naar een pretpark ‘Beto Carreiro’ gegaan. Heel leuk, maar wel veel volk. De laatste dag van mn veel te vlug voorbijgevlogen verblijf in Floripa zijn we nog gaan eten, en nog een laatste maal gaan surfen in lekker veel wind. Heerlijk. De maandagochtend dan vroeg opgestaan en teruggevlogen naar Campo Grande waar ik nog een dag ben gebleven bij Silvia (Italiaanse uitwisselingsstudent). De rest van de week niet veel speciaal gedaan; voetbal, tennis en naar de unif (lees: op café) gaan. Ohja, zaterdag ben ik nog eens naar Paraguay gegaan. Kheb een hele hoop DVD’s van Braziliaanse artiesten gekocht (dus als ik terug ben, zul je allemaal je cowboypasjes kunnen uitvoeren op de Sertanejomuziek), kheb ook een ‘echte’ rolex gekocht voor 3 euro. Paraguay is echt te zalig om namaakspullen te kopen, hahahaha. Aanstaande vrijdag zal ik alweer Dourados verlaten, want ik vertrek namelijk naar het REGENWOUD!!!!!!!!!!!! Ik kijk er enorm naar uit, het gedacht alleen al. Ik zal er samen met een hele hoop andere uitwisselingsstudenten 3 dagen in Manaus verblijven, en dan nog een stuk of 5 dagen met een boot op de Amazone varen. We zullen slapen in hangmatten op de boot. En daarna duurt het nog maar een maandje voor ik Brazilie (toch wel met een dubbel gevoel) zal verlaten.
Vele groeten

Geen opmerkingen: