woensdag 23 december 2009

18 jaar

hallo

hier één van mn laatste berichten van 2009, dus geniet er maar van.
Donderdagochtend weer gaan tennissen, gewonnen. 's namiddags ben ik dan vrijwilligerswerk gaan doen. kga proberen de volgende keer foto's te trekken. Dan moest k om 4 uur naar de tandarts, voor puntjes van mn tanden te doen. twas nog redelijk hetzelfde zoals in belgie, behalve dat ik hier een groene zonnebril moest aandoen, en dat er zo'n papier over mn mond gelegd werd,zoals tijdens operaties, zodat enkel mn mond zichtbaar was, met als gevolg dat ik niets meer zag. De vrijdag ook getennist, en die hebk dan verloren geloofk, maar het maakte toch niet uit, ik was al zeker van de 2 halve finales (want ik speelde in 2 reeksen). De zaterdagochtend dan een halve finale gespeeld, en gewonnen. In de namiddag inkopen gaan doen voor mn churrascu, want 's avonds kwamen er enkele vrienden en familie voor mn verjaardag. Kheb onder andere parfum, tennispolo, t-shirt en een riem gekregen. En blijk baar is het hier dus de gewoonte als je jarig bent dat iedereen met eieren, meel, olie, en andere organische dingen naar je gooit. En zoals ik al zei in de vorige zin, zou iedereen dat moeten doen. Maar natuurlijk wilden alleen Lore en Rocky dit doen met heeeeeeeeeeeel veel plezier. wacht maar tot zij jarig zijn. (foto's volgen). De zondag wilde ik dan uitslapen, was het niet dat Femke het zo tof vond om me wakker te skypen. Dankuwel. Aan iedereen trouwens bedankt voor de vele verjaardagwensen via de vele communicatiekanalen ( skype, GSM, mail, facebook, tamtam,...). 's Avonds dan nog met enkele neven en nichten naar de cinema gegaan om 2012 te bekijken. En dat dat allemaal gaat gebeuren de dag na mn 21e verjaardag....hahha.
De maandagochtend ben ik dan net als de dinsdagnamiddag vrijwilligerswerk gaan doen. De maandagavond had ik dan finale te spelen. De eerste set ging nog gemakkelijk, tegen een nogal in woorden explosieve tegenspeler. Als hij even goed kon tennissen als roepen (en valsspelen zou later blijken), dan had hij nu al een ticket naar Australie geboekt om de Australian Open te spelen. De eerste set werd dus door mij gewonnen met 6-2. Maar in de 2e set staat het in een mum van tijd al 3-0 voor hem. Daarna 3-1, 4-1. Maar Sander geeft natuurlijk niet op en weet het te brengen tot 4-4. Daarna wint hij weer een set, en staat het 5-4. Bij een 40-30 stand voor mij, slaat hij een bal duidelijk over de achterlijn (ik stond er 50 cm van ). Ik roep natuurlijk fora (out), en hij roept binnen, terwijl ik 100 procent zeker was dat ie out was. Na een beetje te discussieren (en dit is zeeeeeeeeeeer licht verwoord), spelen we het punt opnieuw. hij wint dan trouwens nog dit punt, maar ik win toch nog de set, 5-5. Dit was ook het moment dat Beto (tennisleraar), maar het wijselijke besluit nam om de wedstrijd mee te volgen. De set daarop win ik, dus 6-5 voor mij. Bij een 40-30 stand in het voordeel van hem, sla ik een onbereikbare bal voor hem binnen. Hij roept out, en denkt dat hij de game won, maar ik zeg natuurlijk dat ie binnen was. Dan keek ik naar het gezicht van Beto, en da gaak echt nooit vergeten, die blik naar mn tegenspeler. Dus kdoe teken naar Beto, dat ie toch binnen was de bal, en Beto bevestigd. Da gevoel man, zalig, hahahahaha, die ander is lekker op zn bek gegaan. dus dan was het 40-40, en de match gewonnen. joepie, kampioen. Daarna was er dan nog een churrascu. De dinsdagochtend moest ik dan een andere finale spelen, en kansloos verloren, 6-2,6-2. Kheb wel een mooi uitvlucht, hij was de kampioen van Mato Grosso do sul (de staat waar ik in woon). 's avonds dan nog mn 2 trofeeën gaan ophalen. vanochtend dan een beetje uitgeslapen, geld gaan afhalen, en inkopen gaan doen. nu moet ik om 5 uur naar de tennis.

vele groeten
x

1 opmerking:

Eline V. zei

Gelukkige verjaardag en gefeliciteerd met je overwinningen. Ik kan hier jammergenoeg niet degelijk sporten dus geen wedstrijdjes voor mij in eender welke sport.
Eline