dinsdag 1 december 2009

Wachten.....wachten......

Dus zoals vermeld hadden we dus de zaterdagavond 'Festa da formatura'. En het was echt zo zoals in de Amerikaanse films. Iedereen in kostuum of galakleed, typische '70 en '80 muziek (toch in het begin), daarna was het dan de typische Braziliaanse muziek, met onder andere schaars gekleede danseressen. Er waren kosten noch moeite gespaard. En iedereen van mn klas was er ook, dus het was wel een geestige avond. Helaar waren mn batterijen van mn kodak op, dus geen foto's. De volgende dag een beetje uitgeslapen, en dan weet ik niet meer wat ik gedaan hebben, het zal wel iets geweest zijn met eten en rusten.

De week daarop dan meestal uitgeslapen, en dan 's middags gaan tennissen ofwel wachten (de titel verwijst hiernaar) op iemand van AFS die met mij ging gaan naar een plaats waar dat ik vrijwilligerswerk kan gaan doen, maar die nooit afkwam. Ze zegt dat ze morgen komt. We zullen zien hé.
Het regenseizoen is hier trouwens ook begonnen, want het regent hier toch wel om de 2-3 dagen. Wist ik veel dat het regenseizoen in de zomer valt.

Vrijdagavond ben ik dan met de familie naar de formatura gegaan van Caio, en daarachter was het dan ook nog feestje. K kende wel nie zoveel mensen (maar zij mij wel, das echt vreemd. Er komt dan ineens iemand met me babbelen, die ik al zou moeten gezien hebben, maar mn geheugen laat me dan altijd in de steek, dus ja, dan doe ik maar alsof ik me die persoon herinner, en soms schiet het me dan eventjes later binnen), maar kheb me wel nog geamuseerd.

De zaterdagavond was er een feestje waar je verkleed moest gaan. Bij gebrek aan zin om geld uit te geven aan een echte verkleedkleren uit een verkleedwinkel of een KSJ-verkleedkoffer, heb ik dan maar beslist om me maar als kerstboom naar daar te begeven. Dus de zaterdagmiddag vlug een paar slingers, kerstballen, etc gaan kopen, en die dan op een groen t-shirt genaaid.
's Avonds was er eerst nog een churrascu bij mij thuis voor het personeel van de winkel van mn ouders, en daarna ben ik dan naar dat feestje gegaan. Bijna iedereen was daar zo echt verkleed, en dan kwam er daar een slecht verkleede kerstboom toe, wel nog grappig. Maar ik was tenminste origineel. Er was geen enkele andere kerstboom.

De zondag dan uitgeslapen, en dan niet meer zoveel gedaan.
Gisteren weeral maar eens gewacht voor dat mens van AFS, ze was weer niet afgekomen, ze zegt dat we morgen gaan. Vandaag heeft het weer redelijk veel geregend, gigantisch veel eigenlijk. Morgen komen normaal gezien die van Gloria naar Dourados, dus we zullen zien hé.

Vele groeten uit het bij momenten toch wel regenachtige Brasil
x
sander

Geen opmerkingen: