woensdag 16 december 2009

Vrijwilligerswerk

hallo

Weer een heel wat te vertellen, dus ik zal me schrap zetten.
Vorige week zondag niet zoveel meer gedaan. Er was wel de kampioenenmatch, en Flamengo is kampioen geworden. De maandagochtend ben ik dan samen met Eva voor de eerste keer vrijwilligerswerk gaan doen. Het is in een huis waar er ong 10 kinderen wonen tss de 1 en de 8 jaar, die (tijdelijk) weggenomen zijn bij hun ouders omdat die problemen hebben met drugs/drank/..... Die kindjes waren natuurlijk heel blij. 's nammidags weet ik dan niet weer wat ik gedaan heb. Waarschijnlijk ben ik gaan tennissen. 's Avonds was er dan ook nog een Sertanejoshow, want de dinsdag was het een feestdag. Daar ben ik samen met Felipe naartoe gegaan. Volk dat er daar was, niet normaal. De dinsdag zijn mn moeder en vader dan naar Paraguay gegaan, ik niet want ik had gezegd dat ik om 2 uur 's middags vrijwilligerswerk ging gaan doen. 13.30 word ik dus wakker (het was de avond ervoor nogal laat geworden), dus geen tijd meer om te eten. Kzou wel iets langs straat kopen ofzo, maar waarmee Sander natuurlijk geen rekening had gehouden, was dat er op een feestdag geen winkels en dergelijke open zijn. Dus na een tijdje zoeken dan gelukkig een hotdogkraam langs straat gevonden, wat me de volgende dag nog zuur zou opbreken. Daar ben ik dan nog redelijk lang gebleven. Vroeg gaan slapen, want ik had een beetje buikpijn......
's Nachts dan moeten overgeven, en de rest van woensdag ziek geweest. Waarschijnlijk kwam het door de mayonaise van de hotdog die ik de dag ervoor had gegeten. Die wordt namelijk zelf gemaakt, en als het warm is, en ze is al enkele dagen oud,....
De donderdag was ik dan gelukkig alweer beter. In de namiddag ben ik eerst naar de unif gaan vragen als ik volgend jaar daar mag naar school gaan. Het is nog niet zeker, maar normaal moet het goed komen. Daarna ben ik dan in de winkel een beetje gaan helpen, want khad toch niets anders te doen. Een beetje prijzen plakken op de kleren, ng samen met 2 andere, niet al te snuggere venten. Wel nog grappig. 's Avonds was er dan nog een AFS-bijeenkomst met de families om alles regels uit te leggen, want ondertussen was iedereen al verandert van familie. Helaas pindakaas kent mn moeder nu dus ook de regels :-(
De vrijdagmiddag weer gaan tennissen. En kwas dan een beetje aan het praten met Beto (mn tennisleerkracht) over als ik mag werken ofzo hier in Brazilie, en kga waarschijnlijk volgend jaar samen met hem tennisles geven (en een beetje geld verdienen, wel niet veel, maar als je vrijwilligerswerk doet, verdien je niets hé)
's Avonds was het dan Formatura van Tiago (die is 14, en die heeft al Formatura). Na het eten was er nog een feestje, maar ik ben niet gebleven, want een feestje met allemaal 14-jarigen; jihaaaaaaaaaaaaa
De zaterdagmiddag weet ik niet meer wat ik gedaan heb. De zaterdagavond is Lore dan gekomen, en hebben we een filmpje bekeken bij mij thuis. De zondag een beetje naar mn ouders hun winkel gegaan,en daar een beetje gebleven. De winkel is nu trouwens tijdens de week open tot 10 uur 's avonds, en ook de zondag open. In de namiddag was er dan ook nog een verjaardagsfeestje voor mn neefje, en dat was in het hotel van mn tante en nonkel. Maar doordat ik 's avonds naar Gloria vertrok kon ik niet lang blijven wat wel nog jammer was, want dat hotel heeft op het dak een zwembad, en je had zo'n heel overzicht over de stad (foto's volgen nog, er staan trouwens al nieuwe op mn site). Dus om 18.30 vertrokken met de bus naar Gloria, khad hem bijna gemist, ik kon nog net op tijd erin gaan. Twas wel nog een grappige busbegeleider (of hoe noem je dat), want die kwam dan rond om de biljetten te verkopen, en er was zo'n gezin met 2 kinderen, en die vraagt 'hoe oud is uw zoon', en die moeder antwoord '9 jaar', en zegt die busbegeleider daarop 'nee, volgens mij is ie maar 4 jaar' (als je 4 jaar bent mag je geloofk gratis mee. hahaha. Aangekomen in Gloria, direct naar het dorpsplein gegaan, want er was 's avonds een dorpsfeest met een, jawel weer, Sertanjoshow, ter gelegenheid van het aansteken van de kerstverlichting op dat plein. 's Avonds waren enkel Irina, Ja-oo en Narim er, want Jacopo was nog op de terugweg van Rio de Janeiro (hij was een week naar Rio gegaan), en Silvia was weg met haar familie. Daarna naar het huis van Alex gegaan en nog terrere gedronken. Er waren die nacht trouwens kweetnie oeveel vallende sterren. De volgende ochtend uitgeslapen, en 's namiddags samen met Silvia, Irina en Jacopo naar een maat van hun gegaan, en dan ng een ijsje gaan eten. De rest van de dag terrere gedronken, en 's avonds zijn we nog met de auto buiten Gloria gegaan, om naar de sterren te kijken. Onwaarschijnlijk mooi. Volgens mij is er geen enkel plaats in Belgie waar je zoveel sterren kunt zien (omdat Belgie zo verlicht is). De volgende ochtend met Jacopo gaan voetballen, met als resultaat 2 verbrande schouders. In de namiddag voor de verandering Terrere gedronken. Het klinkt mss saai voor jullie, maar kheb me echt geamusseerd die 2 dagen. 's Avonds wou ik dan de bus nemen van 4.20, maar er bleek geen te zijn. Dan maar om 5.30 met een soort van universiteitsbus meegegaan. Beto had toen trouwens ook al gebeld als ik het niet zag zitten om een tennistornooi te spelen, die avond nog. Khad dus gezegd dat het goed was. In Dourados aangekomen vlug naar de winkel gegaan,iets gegeten en dan gaan tenissen. Twas echt een goede tegenspeler, met een hele hard opslag. De eerst set verloren met 3-6, de 2e gewonnen met 6-3, en de 3e ook gewonnen met 7-5. Na een match van 2 uur had ik dus gewonnen.
Vanochtend moest ik dan weer gaan tennissen, en gemakkelijk gewonnen met 6-3, 6-0. In de namiddag vrijwilligerswerk gaan doen, en dan moest ik normaal nog een match spelen, maar het begon dan weer te regenen, dus ben ik niet moeten vertrekken.

Geen opmerkingen: