zondag 6 december 2009

AFS-weekend

Hier alweer een verslagje, khad tijd, en anders ging ik het toch allemaal vergeten.


Woensdagmiddag zijn Silvia, Irina, Jacopo, Narim, Jaw-o, Alex (allen uit Gloria) en Marco (uit Campo Grande) naar Dourados gekomen. Twas echt geestig om hem eindelijk, na een 2 maanden te zien. Eerst zijn we iets gaan eten. Dan zijn we naar een tattoozaak geweest, want Marco wou een tatoo. Dan nog een beetje rondgehangen in de shopping.

De donderdag ben ek dan mn haar gaan knippen met et lief van mn broer, daarna dan naar de plaats gegaan waar dat ik vrijwilligerswerk ga doen, om te praten met de directrice. Tis met kinderen die weggenomen zijn van hun ouuders (of geen ouders meer hebben) Later ga ik wel nog meer kunnen vertellen erover. Dan ben ik naar Fatima, mn counsellor gaan eten. Kdacht bij mezelf, kga nog maar eens zagen als ik niet naar Gloria mocht gaan, en ze zei dat ik waarschijnlijk wel weer mag gaan. 's Avonds zijn we dan met de familie gaan eten want mn vader had gelik enkele maanden al avondschool gevolgd ivm glik iets om je persoonlijke relaties te verbeten, ofzo, kbegrijp het niet heel. Die avond was het diplomauitreiking daarvan. Van't weekend was er trouwens ook een AFS-weekend in Dourados voor degene die in januari teruggaan naar hun land. En met dat Marco, Jacopo, Narim en Jay-o in januari vertrekken, kwamen ze dus terug naar Dourados. Vrijdagmiddag dus weer naar hen gegaan, en naar het Shoppingcentrum geweest. Dan naar huis gegaan met Jay-o en Narim, want die bleven in mn huis slapen. 's Avonds zijn we dan met met Bruna, Jacopo en Marco nog iets gaan drinken in een bar.

De zaterdagochtend ben ik dan meegeweest naar dat AFS-gedoe, want khad toch niets anders te doen, en kon ik terwijl ook nog met die van Gloria praten. Dr waren ongeveer 6 thaien, 2 Duitse (waaronder 1 die ook ng ging blijven slapen in mn huis), 3 Italianen, en 1 Franse. Kreeg toen trouwens ook te horen dat het zeker was dat ik terug naar Gloria mag. Ben echt blij. Kga waarschijnlijk proberen volgende week te gaan. 's Middags daar dan ook blijven eten en in de namiddag daar ook gebleven. 's Avonds dan naar huis, en daarna dan met alle uitwisselingsstudenten en vrijwilligers gaan eten. Tenslotte nog weggeweest met praktisch alle AFS studenten en Bruna. Twas wel nog grappig, want je moest 18 zijn om binnen te gaan, en ze vroegen al je paspoort vanaf dat je er een beetje jong uit zag. Voor mij was da geen probleem (blijkbaar zie ik er oud uit), ma vo anderen wel. Ma je moet weten dat die Thaien hun paspoort heel in zo'n Thaise tekens staan, en dat zij een andere tijdsrekening hebben, zij zitten al in het jaar 2552. Ge had die security hun kop moeten zien toen dat ze hun identiteitskaart toonden. Hilarisch gewoon. Iedereen is gelukkig binnengeraakt, en twas echt een geestig feestje, met voor de eerste keer goeie muziek. Dan maar tot de vroege uurtjes doorgefeest. Daarna moesten we helaas afscheid nemen, oa van Marco want hij vertrok zondagochten samen met Jacopo naar Rio voor een week, en daarna ging hij met zn familie op reis, en daarna ben ik op noordoostenreis. Da viel eigenlijk wel ng zwaar, want je beseft dan eigenlijk dat de kans maar klein is dat je die nog terugziet. Maar op een dag komt hij me bezoeken in Belgie, heeft hij beloofd. Op zo'n momenten besef je eigenlijk wel dat het afscheid in juni zeer zwaar zal zijn, en dat ik er nu van moet genieten. En ook als Jacopo weg gaat gaan in juni, ga ik het wel erg moeilijk hebben, denk ik. Ik kan wel gerust zeggen dat dat één van mn beste vrienden hier in Brazilie is, samen met nog enkel anderen van Gloria, ook al zie ik hen niet zoveel. Maar daar mag ik nog niet teveel aan denken. Hij is nog 1 maand en een half in Brazilie, dus we maken er het beste van.

Geen opmerkingen: